تلفن : 02146018536
ایمیل : info@dtechs.ir
همه چیز در مورد کیوسک‌های سفارشگیر داروخانه‌ای
  • hamidreza98
  • 1402/02/09
  • 3 نظر

همه چیز در مورد کیوسک‌های سفارشگیر داروخانه‌ای

کیوسک یا (Kiosk) به دستگاه های الکترونیکی یا کامپیوترهای خودخدمتی گفته می‌شود. این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات خودخدمتی به مشتریان طراحی شده‌اند و و اغلب در مکان‌های عمومی، مانند داروخانه‌ها نصب می‌شوند. مدل های متفاوتی از این تجهیزات طراحی و تولید می شود که هر یک از قابلیت های متنوع و کاربردی بهره مند هستند. عملکرد برخی از مدل ها به صورت دستی وارد کرد و در مدل های پیشرفته به کمک بارکد خوان است.

کیوسک‌های سفارشگیر داروخانه‌ای، ابزاری هستند که به بیماران کمک می‌کنند تا به راحتی و با سرعت داروهای مورد نیاز خود را سفارش دهند و دریافت کنند. این کیوسک‌ها معمولا در داخل داروخانه ها یا در مراکز خدمات پزشکی قرار دارند و با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف، امکان سفارش دارو، پرداخت آن و دریافت آن به صورت سریع و آسان فراهم می‌شود.

کیوسک از جمله دستگاه های مهم و کاربردی است که با توجه به ساختار ویژه و عملکرد مناسبی که دارد توجه و نگاه بسیاری از صاحب نظران را به خود جلب کرده است و می تواند گزینه ای مناسب برای ارائه خدمات مختلف در داروخانه ها به شمار آید.

با توجه به مزایای بیشماری که کیوسک لمسی داروخانه ای دارد مدل های مختلفی از آن تولید و به بازار عرضه شده است که هر کدام از آن ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و خدمات مختلفی را ارائه می دهند. برخی از مدل های کیوسک های داخانه ای به صورت دستی و برخی دیگر به صورت بارکد خوان طراحی شده اند که انتخاب آن به شما و انتظاراتی که از این محصول دارید بستگی دارد.

ما در ادامه در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با کیوسک داروخانه ای و مدل های مختلفی که این محصول کاربردی دارد با شما در میان بگذاریم. اگر قصد خرید این محصول را دارید این مقاله به شما کمک می کند که با شناخت بهتری محصول فوق را خریداری نمایید.

چند مدل از کیوسک های لمسی مناسب داروخانه

این کیوسک‌ها معمولا دارای صفحه نمایش لمسی و دستگاه خواندن کارت شناسایی و پرداخت الکترونیکی هستند. بیماران می‌توانند با انتخاب داروهای مورد نیاز، آن‌ها را به سبد خرید خود اضافه کنند و پس از پرداخت هزینه، داروهای خود را از دستگاه دریافت کنند. چند نمونه از کیوسک‌ها شامل موارد ذیل می‌باشد. دقت داشته باشید که موارد عنوان شده تنها چند مورد از مدل های متنوع این تجهیزات به شمار می آید. در اغلب دستگاه های بارکد خوان قسمت بارکد قبض یا نسخه را در مخوابل اسکنر میگیرید تا لیست دارو های شما نمایش داده شود. پس از این که لیست دارو ها تایید شد برای دریافت به قسمت تحویل دارو مراجعه می کند.
 

کیوسک لمسی روماک 19 اینچ
 

کیوسک لمسی روماک

کیوسک لمسی آبنوس مدل 19 اینچ

کیوسک پرداخت داروخانه مدل آبنوس

 

 اما امکان دارد که این سوال برای شما هم پیش بیاید که چطور می‌توانید این کیوسک ‌های سفارشگیر را برای خود تهیه کنید برای این کار فقط کافی است به سایت دیتک سیستم به بخش محصولات سایت مراجعه کنید و یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

به طور کلی عملکرد این تجهیزات به این گونه است که شما به دو روش می توانید لیست داروی خود را وارد کنید، به صورت دستی یا با کمک بخش اسکنر یا بارکد خوان این کار را انجام می دهید. پس از اسکن بارکد و تایید لیست، هزینه و مبلغ نهایی به شما نمایش داده می شود که در این حالت با کمک دستگاه پوز متصل به کیوسک هزینه را پرداخت، قبض پرداخت را دریافت و به صندوق تحویل می دهد.

استفاده از کیوسک سفارشگیر داروخانه‌ای، به دلیل سرعت و آسانی در سفارش دارو، کاهش صف‌های طولانی در داروخانه، پیشگیری از خطاهای انسانی و افزایش رضایتمندی بیماران، مورد استقبال قرار گرفته است.

کیوسک پرداخت داروخانه ای همان طور که از نامش پیداست بیشترین کاربرد را برای پرداخت و دریافت فیش را دارد. شاید شما نیز با این مشکل مواحه شده باشید که در زمان پرداخت وجه مبلغ مورد نظر را به صورت اشتباه وارد کنید که مشکلات و دردسرهایی را برای شما به همراه دارد اما با استفاده از دستگاه کیوسک، از این مشکلات دیگر خبری نیست.

کار کردن با این دستگاه نیاز به تخصص چندانی ندارد و تنها با قرار دادن بارکد فیش موردنظذ می توانید عملیات پرداخت را انجام دهید. لازم به ذکر است که این محصول در دو مدل دیواری و ایستاده تولید و به بازار عرضه شده است که مدل ایستاده بیشترین کاربرد را برای دارخانه های شلوغ و پرتردد یا دارخانه بیمارستان ها دارد این در حالی است که مدل دیواری آن برای داروخانه کوچک استفاده می شود.

ویژگی های کیوسک داروخانه

ویژگی های کیوسک داروخانه ای

کیوسک داروخانه‌ای عموماً به منظور ارائه خدمات دارویی و سلامتی به بیماران و مشتریان در داخل داروخانه‌ها استفاده می‌شود. بسته به نوع کیوسک، ویژگی‌های مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد، اما معمولاً یک کیوسک داروخانه‌ای شامل موارد زیر است:

  • صف‌های پذیرش: این صف‌ها به بیماران و مشتریان این امکان را می‌دهند که با وارد کردن اطلاعات شخصی و درخواست خدمت، به صورت آنلاین نسبت به دریافت دارو یا محصولات سلامتی مورد نظر اقدام کنند.
  • صف‌های تحویل: در این صف‌ها مشتریان بعد از پذیرش درخواست خود به صف تحویل داروهایشان پیوسته و به ترتیب وارد شده در لیست، داروی خود را تحویل می‌گیرند.
  • صف‌های پرداخت: بعضی کیوسک‌ها به مشتریان این امکان را می‌دهند تا هزینه خرید خود را در خود کیوسک پرداخت کنند.
  • امنیت بالا: تمامی اطلاعات به صورت امن ثبت می شود و بجز کارکنان دارو خانه و پزشکان مربوطه هیچ فردی قابلیت دسترسی به اطلاعات را نخواهد داشت.
  • دریافت گزارش: از مهم ترین ویژگی هایی که بین تمام کیوسک های داروخانه ای مشترک است می توان به قابلیت دریافت گزارش اشاره کرد که به افراد کمک می کند تا گزارش کامل از خرید و فروش داروخانه را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه در اختیار مدیریت قرار دهد.

مشخصات فنی کیوسک پرداخت داروخانه ای

  1. مجهز به سیستم اسکن بارکد توسط بارکدخوان
  2.  قابلیت اتصال با بسیاری از API های موجود
  3. امکان نصب بر روی دستگاه POS  اندرویدی 
  4. ارائه  گزارش تراکنش‌ها در نرم‌ افزار
  5. امکان  اضافه شدن RFID

کیوسک سفارش گیر داروخانه ای

نمونه ای دیگر از کیوسک های پرطرفدار در داروخانه ها است که مشتریان با کمک آن می توانند سفارشات خود را به ثبت برسانند و از صف های شلوغ و هرج و مرج در داروخانه جلوگیری کنند.

برای این دستگاه صفحه نمایش تعبیه شده است که مشتریان عزیز می توانند به لیست محصولات فوق دسترسی داشته باشند و بعد از انتخاب می توانند مبلغ مورد نظر را پرداخت کنند.

بعد از سفارش محصول فوق، کاربر به قسمت دیگر هدایت می شود که باید عملیات پرداخت وجه را انجام دهد و در نهایت به وی رسید تحویل داده می شود. شاید برای شما نیز در ابتدای کار این امر جالب باشد و نگرانی بابت کار کردن با این دستگاه داشته باشید، نگران نباشید چرا که دستگاه نیاز به مهارت خاصی ندارد و به راحتی می توانید با آن کار کنید. استفاده از کیوسک سفارش گیر مزایای بسیاری برای کاربران عزیز به همراه دارد که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد اما از مهم ترین مزایای استفاده از این دستگاه که توجه بسیاری از افراد را جلب کرده است می توان به تغییر سفارشات وجود دارد. 

مزایای استفاده از کیوسک‌ سفارشگیر داروخانه

مزایای استفاده از کیوسک سفارشگیر داروخانه

بر اساس موارد عنوان شده استفاده از کیوسک سفارش گیر داروخانه ای تاثیر زیادی در بهبود عملکرد محیط و کاهش ازدحام و شلوغی خواهد داشت، علاوه بر این به دلیل دقت بسیار بالا؛ خطای انسانی را به حداقل می رساند و امنیت خرید را برای مشتریان نیز برقرار میکند. البته که بکارگیری این تجهیزات مزایای بیشماری در پی دارد که از از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در زمان: استفاده از کیوسک سفارشگیر داروخانه‌ای به مشتریان این امکان را می دهد که به سرعت و با دقت سفارش خود را ثبت کنند و از صرفه جویی در زمان برای خود برخوردار شوند.

  1. پایین آوردن هزینه ها: استفاده از کیوسک‌ سفارشگیر داروخانه‌ای به داروخانه ها کمک می کند تا هزینه های خود را در بخش فروش و پردازش سفارشات کاهش دهند.
  2. کاهش خطاهای انسانی: با استفاده از کیوسک‌ها، احتمال خطا در ثبت سفارش کاهش یافته و بهبود کیفیت خدمات داروخانه نیز ممکن می‌شود.
  3. افزایش امنیت: استفاده از کیوسک‌ سفارشگیر داروخانه‌ای منجر به افزایش امنیت در پردازش و ذخیره اطلاعات مشتریان و داروهای ثبت شده می‌شود.
  4. رضایت مشتریان: با فراهم کردن یک تجربه خرید بهتر و سریع تر برای مشتریان، می توانید ارتباطات خود با آن‌ها را بهبود بخشید و در نتیجه رضایت آن‌ها را به دست آورید.
  5. افزایش قابلیت دسترس: استفاده از کیوسک‌های سفارشگیر به مشتریان این امکان را می دهد تا به راحتی و در هر زمانی از روز، سفارشات خود را ثبت کنند.
  6. روند پردازش سفارش سریعتر می‌شود: با پردازش سفارشات به صورت خودکار از طریق کیوسک‌ سفارشگیر داروخانه‌ای، زمان پردازش سفارشات کاهش یافته و برای مشتریان روند تحویل دارو به صورت سریع تر خواهد بود.

در کل، استفاده از کیوسک سفارشگیر داروخانه‌ای و صنعت دارو و داروسازی بهبود عملکرد و کیفیت خدمات را افزایش می‌دهد و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با آسانی و سرعت بیشتری خدمات داروخانه را دریافت کنند.

ویژگی های کیوسک لمسی داروخانه ای

کیوسک داروخانه ای نیز همانند دیگر تجهیزات مزایای مخصوص به خود را دارد که موجب شده است افراد بسیاری به آن جذب شوند و ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

امنیت 

تمامی اطلاعات کاربرانی که از این دستگاه ها استفاده می کنند به صورت کاملا امن ثبت می شوند و تنها کارکنان دارخانه و پزشک می تواند به آن دسنرسی داشته باشد.

امکان دریافت گزارش

یکی از بارزترین ویژگی های کیوسک لمسی دارخانه ای که آن را از سایر محصولات متمایز کرده است می توان به دریافت گزارش اشاره کرد و مدیران دارخانه می توانند به راحتی به تمامی اطلاعات مربوط به حرید و فروش دسترسی پیدا کند.

محاسبات دقیق

هرچه قدر هم که افراد در انجام محاسبات تبحر و مهارت داشته باشند اما این امکان وجود دارد که در زمان محاسبه قیمت داروها نیز دچار خطا شوند و این امر زمانی اتفاق می افتد که دارخانه شلوغ است و یا این که شما حال مساعدی نداشته باشید، بنابراین استفاده از کیوسک لمسی می تواند با سرعت بالایی هزینه ها را محاسبه کرده و از بروز خطاهای احتمالی جلوگیری می کند.

افزایش خدمات پرداخت

کار کردن با این تجهیزات دارخانه ای بسیار راحت است و تمامی افراد با اندکی دقت می توانند با آن کار کنند و همین امر موجب شده است که سرعت خدمات و پرداخت افزایش قابل توهی پیدا کند که رضایت مشتریان را به همراه دارد.

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که چرا خطا در این کیوسک لمسی دارخانه ای بسیار کم است؟

در زمان انجام خدمات مربوط به پردات رقمی که باید توسط کاربر پرداخت شود با کمک نرم افزار مخصوص محاسبه و به کارتخوان ارسال می شود و همین امر موجب می شود که خطای انسانی کاهش جشمگیری پیدا کند.

قیمت کیوسک لمسی دارخانه ای

با توجه به نوسانات اخیر بازار و متغیر بودن قیمت ارز نمی توان برای کیوسک لمسی داروخانه ای قیمت ثابتی را در نظر گرفت. بهتر است که بدانید قیمت این تجهیزات با توجه به فاکتورهای مختلفی بررسی می شود از جمله این فاکتورها می توان به مدل کیوسک لمسی داروخانه ای اشاره کرد چرا که هر کدام از آن ها از نظر قیمتی با هم دیگر متفاوت هستند، دوم برند تولید کننده کیوسک است.

شما کاربران عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص قیمت کیوسک لمسی داروخانه ای می توانید به وب سایت دیتک سیستم مراجعه نمایید و یا این که از طریق شماره های درج شده در انتهای مقاله اطلاعات لازم را در این زمینه به دست بیاورید.

روند استفاده از کیوسک لمسی داروخانه

روند استفاده از کیوسک لمسی داروخانه

کیوسک‌ها به عنوان یکی از فناوری های نوین در صنعت دارو و داروسازی شناخته می‌شوند. با استفاده از این کیوسک ها، مشتریان می‌توانند به راحتی و سریعاً سفارش خود را ثبت کنند و از خدمات بهتری بهره مند شوند.

برای استفاده از کیوسک‌های سفارشگیر، ابتدا باید به داروخانه مورد نظرتان مراجعه کنید و با استفاده از پنل لمسی موجود در کیوسک، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. این اطلاعات می‌تواند شامل نام و نوع دارو، تعداد داروها، اطلاعات تماس و آدرس مشتری و موارد دیگر مرتبط با سفارش باشد.

بعد از وارد کردن اطلاعات، می‌توانید سفارش خود را نهایی کنید و در انتظار تحویل دارو باشید. در صورتی که مشکلی در فرآیند سفارش دارو پیش آمد، می‌توانید با پرسنل داروخانه در ارتباط باشید و به راحتی مشکل خود را حل کنید.

استفاده از کیوسک‌های سفارشگیر به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت و با دقت سفارش خود را ثبت کنید و از خدمات بهتری بهره مند شوید. همچنین، با استفاده از این سیستم، احتمال خطا در ثبت سفارش کاهش یافته و بهبود کیفیت خدمات داروخانه نیز ممکن می‌شود.

علاوه بر این، استفاده از کیوسک‌های سفارشگیر از به تأخیر افتادن در تحویل دارو و البته پرداخت هزینه آن نیز کمک می‌کند. با وجود این کیوسک‌ها، نیازی به صرف وقت برای پرداخت حضوری نیست و شما می‌توانید هزینه داروی خود را به صورت آنلاین و با استفاده از کارت بانکی یا سایر روش‌های پرداخت الکترونیکی پرداخت کنید.

کیوسک پرداخت در داروخانه

در کل، استفاده از کیوسک جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان از مزایایی است که برای داروخانه ها و مشتریان هماننداً مفید است. با استفاده از این فناوری، داروخانه‌ها می‌توانند به صورت کاملاً اتوماتیک خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند و بهبود عملکرد خود را در قبال سفارش‌های دارویی از طریق این کیوسک ها تجربه کنند. به علاوه، مشتریان نیز می‌توانند با استفاده از کیوسک‌ها، به سرعت و با دقت سفارش خود را ثبت کنند و به نتیجه دلخواه خود برسند.

ناگفته نماند که علاوه بر این که این کیوسک‌ها در داروخانه‌ها کاربردهای فراوانی دارند‏ در اغلب مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها، فست فودها، فروشگاه‌ها، سینماها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، بانک‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز خرید استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها به مشتریان اجازه می‌دهند تا سفارشات خود را بصورت الکترونیکی ثبت کنند و در پایان محصول یا خدمت خود را دریافت کنند. به عنوان مثال، در یک رستوران با نصب کیوسک‌های سفارشگیر، مشتریان می‌توانند منوی رستوران را بر روی صفحه لمسی کیوسک مشاهده کنند و سفارش خود را ثبت کنند، سپس پرداخت را انجام دهند و سفارش خود را دریافت کنند.

جمع بندی

کیوسک سفارشگیر داروخانه ای یکی از تجهیزات کاربردی و مفید از نمونه استند های لمسی به شمار می آید که به دو شکل ایستاده و دیواری مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا این تجهیزات با ظاهر و عملکرد ابتدایی به بازار عرضه می شدند اما به مرور زمان و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، عملکرد این تجهیزات با تغیرات زیادی همراه بوده است.

تغییرات در شکل ظاهری و بهبود کیفیت و عملکرد کیوسک سفارشگیر داروخانه ای سبب تولید مدل های متنوع از این کالا به همراه با قابلیت های مختلف شده است. هر یک از مدل های متنوع با قیمت های مختلفی در بازار موجود هستند که به خریداران این امکان را می دهند تا بر اساس بودجه ای که در اختیار دارند، محصولات متنوع را خریداری نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تجهیزات می توانید به وب سایت های حرفه ای مراجعه نمایید.
 

مقاله مرتبط:  نرم ‌افزار نوبت‌ دهی بیمارستان در کیوسک های لمسی

پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند