تلفن : 02146018536
ایمیل : info@dtechs.ir
چگونگی هوشمند سازی ( لمسی کردن ) تلویزیون
  • hamidreza98
  • 1402/12/20
  • 0 نظر

چگونگی هوشمند سازی ( لمسی کردن ) تلویزیون

تا به حال به این فکر کرده اید که می توانید تلویزیون معمولی خود را هوشمند کنید؟ یا هوشمند سازی تلویزیون های معمولی امکان پذیر است؟ 

اگر به بازار مراجعه کرده باشید ساختار بسیاری از تلویزیون ها هوشمند می باشد و به لطف این قابلیت می توان آن ها را به وای فای متصل کرد و فیلم و ویدیوهای موردنظر خود را از طریق شبکه های مختلفی مشاهده کنید و موسیقی هایی که علاقه دارید را گوش دهید، موارد گفته شده تنها برخی از مزایای هوشمند سازی تلویزیون های معمولی به شمار می آید.

برخی از افراد همواره با این قضیه درگیر هستند که در سال های گذشته تلویزیونی را خریداری کرده اند که کارایی لازم را دارند اما هوشمند نیستند، اگر شما هم با چنین مشکلی درگیر هستید و تمایل ندارید به این زودی ها اقدام به خرید تلویزیون جدید کنید دیگر نگران نباشید چرا که با یک سری ترفندها می توانید از این قابلیت بهره مند شوبد و تلویزیون خود را با هزینه مناسب تری هوشمند نمایید.

ما در این نوشتار در تلاش هستیم اطلاعاتی را در ارتباط با لمسی سازی تلویزیون با شما کاربران عزیز در میان بگذاریم. باما همراه باشید.

توجه داشته باشید که لمسی سازی تلویزیون به راحتی ها امکان پذیر نیست و لازم است که برای تبدیل آن به نکات بسیاری توجه داشته باشید.

هوشمند سازی تلویزیون های معمولی

هوشمند سازی تلویزیون های معمولی

برای هوشمندسازی تلویزیون روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با اندکی تحقیق بهترین روش را انتخاب کنید؛ برای هوشمند سازی تلویزیون به دستگاه رسانه ای هوشمند نیاز دارید که در میان بسیاری از افراد با نام دستگاه استریمینگ شناخته شده است، در صورتی که این دستگاه را تهیه کرده اید کافی است که کایل HDMI را به تلویزیون متصل کنید.

دستگاه نامبرده ابعاد مختلفی دارند و برای آن ها سیستم عامل های مختلفی تعبیه شده است از این رو لازم است که مدلی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با دستگاه شما دارد.

برای نمونه اگر در خانواده شما از تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی استفاده می کنند بهتر است پخش کننده ای را خریداری کنید که قابلیت هماهنگی با سیستم عامل اندروید را داشته باشد و در صورتی که از محصولات شرکت اپل استفاده می کنید نیاز است که به سراغ محصولات اپل تی وی یروید.

بیشتر بدانید:  صفر تا 100 میز هوشمند لمسی در کسب و کار

بعد از آن که محصول مورد نظر را متناسب با سیستم خود انتخاب کردید لازم است که به سراغ روش هایی بروید که تلویزیون خود را هوشمند کنید.

روش های هوشمند سازی تلویزیون معمولی 

روش های هوشمند سازی تلویزیون معمولی 

لازم است که قبل از لمسی سازی تلویزیون معمولی اطلاعات خود را در ارتباط با روش های لمسی سازی تلویزیون بیشتر کنید و بهترین روش را انتخاب کنید.

هوشمندسازی تلویزیون با استفاده از دستگاه Android TV یا Chromecast

برای افرادی که بیشتر از تلفن های هوشمند و تبلیت هایی با سیستم عامل اندرویدی استفاده می کنند بهتر است به سراغ محصولاتی با سیستم عامل اندروید بروند چرا که مجهز به قابلیت Google Case هستند و این قابلیت می تواند کار کردن با محصولات مختلفی چون نتفلیکس، پریم و ویدئو و غیره را برای شما راحت تر می کند.

این محصول از طریق کابل HDMI به سیستم شما متصل می شود، لازم به ذکر است برای کار کردن با این محصول نیازی به اینترنت نیست اما اگر میخواهید از تمامی مزایا و ویژگی های آن بهره مند شوید بهتر است که اینترنت داشته باشید.

مدل های مختفی از کروم کست در بازار وجود دارند اما بهتر است که بدانید محصولات فوق کارایی مشابه  با همدیگر دارند .

کار کردن با این محصول راحت است و برای لمسی سازی تلویزیون کافی است کروم کست را به تلویزیون متصل کنید و وارد تنظیمات تلویزیون شوید و ورودی موردنظر خود را انتخاب نمایید ( لازم است که برنامه گوگل هوم را بر روی دستگاه خود نصب کنید) برای آن که کارایی محصول فوق افزایش یابد و به صورت صحیح کار کند لازم است که به اینترنت متصل باشید.

بعد از نصب کافی است به قسمت تنظیمات گوگل هوم رفته و گزینه افزودن را انتخاب کنید این فرآیند زمان چندانی را از شما نمی گیرد، بعد از اتصال لازم است که حساب کاربری خود را ایجاد کنید بعد از انجام مراحل فوق شما به صفحه خانگی وارد می شوید و لازم است که در صورت وجود هرگونه به روز رسانی آن ها را انجام دهید تا بتوانید از کارایی دستگاه لذت کافی را ببرید.

لمسی سازی تلویزیون با استفاده از دانگل استریم

لمسی سازی تلویزیون با استفاده از دانگل استریم

ابزاری بسیار مناسب و کارآمد است که به شما این امکان را می دهد به صورت آنلاین به تماشای فیلم یا دیگر برنامه های مورد نیاز خود بپردازید. 

از بارزترین ویژگی این محصول که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است می توان به ابعاد جمع و جور آن اشاره کرد، مجهز به آنتن وای فای است و با درگاه اتصال خود این امکان را برای شما به وجود می آورد که به راحتی از آن استفاده کنید.

لازم به ذکر است که دانگل استریم قابلیت اتصال به بسیاری از تلویزیون ها را دارد و با توجه به قیمت مناسب و به صرفه ای که دارد توانسته است نیاز بسیاری از افراد را به این محصولات برآورده سازد.

لمسی سازی تلویزیون با استفاده از اسمارت باکس

لمسی سازی تلویزیون با استفاده از اسمارت باکس

اسمارت باکس نوعی ابزار دیجیتال است که قابلیت اتصال به تلویزیون را دارد و برای افرادی که تلویزیون های معمولی دارند و توانایی هوشمند سازی تلویزیون خود را ندارند گزینه ای مناسب و به صرفه است چرا که هزینه خرید بسیار مناسبی برای افراد به همراه دارد.

در واقع با استفاده از اسمارت باکس نیازی نیست که هزینه بسیاری را بابت خرید تلویزیون هوشمند پرداخت کنید کافی است اسمارت باکس را خریداری کنید و تلویزیون خود را در سریع ترین زمان ممکن هوشمند کنید.

اپل تی وی

شما با استفاده از اپل تی وی به راحتی می توانید به بسیاری از سریال ها، تصاویر محبوب و پادکست های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنید و در صورتی که از اینترنت استفاده کنید می توانید از دیگر مزایای آن بهره مند شوید.

استفاده از کابل HDMI

شما می توانید با متصل کردن لب تاپ یا کامپیوتر خود به تلویزیون های معمولی با استفاده از کابل HDMI اطلاعات و داده های موجود در کامپیوتر خود را به تلویزیو.ن منتقل کنید. یکی از روش های به صرفه برای هوشمند سازی و لمسی سازی تلویزیون های معمولی همین کابل HDMI است.

لمسی سازی تلویزیون معمولی با استفاده از کنسول های بازی

دغدغه بسیاری از گیمرها تبدیل تلویزیون معمولی به هوشمند است و لازم است که بدانید بسیاری از کنسول های گیمنیگ به گونه ای طراحی شده اند که می توان با کمک اینترنت به آن دسترس پیدا کنید و حتی می توانید با کمک آن به محتوای آنلاین نیز دسترسی پیدا کنید.

با اتصال کنسول به تلویزیون خود می توانید از آن به عنوان یک تلویزیون هوشمند استفاده کنید و تجربه ای متفاوت را به دست بیاورید.

متصل کردن تلفن هوشمند به تلویزیون

متصل کردن تلفن هوشمند به تلویزیون

در صورتی که توانایی خرید اسمارت باکس را ندارید می توانید به راحتی و با متصل کردن گوشی خود به تلویزیون هوشمند از تماشای فیلم، سریال و غیره را بدون محدودیتی تماشا کنید.

مزایای لمسی سازی تلویزیون معمولی

لازم به ذکر است که تلویزیون های معمولی قابلیت اتصال به اینترنت را ندارند و با توجه به بالا رفتن هزینه تلویزیون هوشمند افراد بسیاری هستند که تمایل دارند با صرف هزینه ای مناسب اقدام به لمسی سازی تلویزیون خود کنند تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند. لمسی سازی تلویزیون معمولی مزایای بسیاری را برای افراد به همراه دارد که ما در ادامه شما را با برخی از این مزایا آشنا خواهیم کرد:

مزایای لمسی سازی تلویزیون معمولی

از مهم ترین مزایای هوشمند ساز تلویزیون های معمولی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است می توان به دسترسی به اپلیکیشن های مختلف اشاره کرد؛ لازم به ذکر است که تلویزیون های هوشمند خود مجهز به اپلیکیشن به صورت پیش فرض هستند و یا این که به شما این اجازه را می دهند که اپلیکیشن را از آپ استور دانلود کنید.

دارای استریم آتلاین هستند و شما می توانید به صورت بی سیم ویدئو را استریم کنید و به موزیک های مورد علاقه خود گوش دهید و حتی می توانید عکس های موجود بر روی گوشی، تبلت و لب تاپ خود را مشاهده نمایید.

به اخبار در شبکه های بین المللی و حتی ملی زودتر دسترسی پیدا می کنید و می توانید بازی های موردعلاقه خود را را بر روی آن اجرا کنید و در صورت نیاز آن ها را اجرا نمایید.

با کمک تلویزیون هوشمند می توانید منزل خود را هوشمند کنید.

مقاله مرتبط:  صفر تا صد در مورد ویدیووال و مزایای آن

سخن پایانی

لمسی سازی تلویزیون یکی از راهکارهای موثر برای بهره بردن از قابلیت های تلویزیون های معمولی است و برای این کار کافی است با استفاده از روش های گفته شده تلویزیون معمولی خود را به تلویزیونی هوشمند تبدیل کرده و از مزایای آن نهایت بهره و استفاده را ببرید.

شما با صرف هزینه ای مناسب می توانید تلویزیون معمولی خود را هوشمند سازی نمایید و در میان روش های نامبرده، استفاده از کابل HDMI هزینه کمتری را برای شما کاربران عزیز به همراه دارد.

پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند