تلفن : 02146018536
ایمیل : info@dtechs.ir
نکاتی که هنگام خرید کیوسک لمسی باید رعایت کنید
  • hamidreza98
  • 1402/03/01
  • 2 نظر

نکاتی که هنگام خرید کیوسک لمسی باید رعایت کنید

پیشرفت در فناوری، نحوه تعامل ما با دنیای اطرافمان را متحول کرده است. یکی از این نوآوری ها که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است کیوسک لمسی است.
ما در این نوشتار در تلاش هستیم ضمن آشنا کردن شما کاربران عزیز با این فناوری نو پا اطلاعاتی را در ارتباط با خرید کیوسک لمسی در اختیار تان قرار دهیم و به نکاتی که هنگام خرید کیوسک لمسی باید رعایت کنید اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اطلاعاتی در ارتباط با کیوسک لمسی

برای آن که در زمان خرید کیوسک لمسی به مشکل بر نخورید بهتر است تعریفی دقیق از این محصولات داشته باشید. کیوسک لمسی یک دستگاه کاربرپسند و تعاملی است که صفحه نمایش کامپیوتر را با حساسیت لمسی ترکیب می کند و به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی در برنامه ها، اطلاعات و خدمات حرکت کنند.

کیوسک تاچ، استند هوشمند نام های دیگر برای کیوسک لمسی است، کیوسک لمسی نوعی سازه است که به صورت عمودی و مورب قابلیت استفاده دارد و برای آن مانیتور بزرگ لمسی و هوشمند تعبیه شده است که مجهز به سیستم عامل اندروید یا ویندوز می باشد.

اطلاعاتی در ارتباط با کیوسک لمسی

از بارزترین مشخصات این تجهیزات هوشمند می توان به افزایش تعاملات میان مخاطب و افراد اشاره کرد و اطلاعاتی را در ارتباط با شرح خدمات و کسب و کار شما در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد، استفاده از این محصول کاربردی را شما می توانید در بسیاری از رستوران ها، مراکز خدمات درمانی و حتی بانک ها مشاهده نمایید از دیگر استفاده های این محصول می توان به نوبت دهی، راهنمایی جهت خرید طبقاتی و غیره اشاره کرد.

خرید کیوسک لمسی می تواند جذابیت بصری بسیاری را برای محیط کاری شما به وجود بیاورد و خدمات ارائه شده توسط شما را برای مشتریان معرفی نماید.

 اگر با خواندن این مقاله تمایل به خرید کیوسک لمسی پیدا کردید، بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید که خرید را برای شما لذتبخش کند.

مزایای خرید کیوسک لمسی

 حال که با کیوسک های لمسی آشنا شدید، قصد داریم قبل از پرداختن به نکات خرید این دستگاه ها، مزایای که خرید آنها در پی دارد را مرور کنیم. با مطالعه این بخش متوجه خواهید شد که چگونه این فناوری می‌تواند کارایی، راحتی و تجربه کلی کاربر را افزایش دهد. مزایای که خرید کیوسک لمسی در پی دارد عبارت است از:

کاربر پسند بودن و سهولت استفاده

اولین و مهمتر از همه، کیوسک های لمسی یک رابط کاربر پسند ارائه می دهند که به حداقل تخصص فنی نیاز دارد. تنها با یک لمس یا حرکت ساده، کاربران می توانند بدون زحمت در منوها مرور کنند، به اطلاعات دسترسی داشته باشند و تراکنش ها را انجام دهند. این سهولت استفاده، نیاز به دستگاه‌های ورودی پیچیده مانند صفحه‌کلید یا ماوس را از بین می‌برد و کیوسک‌های لمسی را برای افراد در تمام سنین و مهارت‌های فنی در دسترس قرار می‌دهد. در نتیجه، این کیوسک‌های لمسی را به راه‌حل مناسبی برای فضاهای عمومی مانند مراکز خرید، فرودگاه‌ها یا موزه‌ها تبدیل می‌کند، جایی که افراد با پیشینه‌ها و گروه‌های سنی مختلف در آن حضور دارند.

بهبود کارایی و صرفه جویی در زمان

ثانیا این دستگاه ها به طور قابل توجهی کارایی را بهبود می بخشند و زمان انتظار را کاهش می دهند. کیوسک‌های لمسی چه دسترسی به اطلاعات، ثبت سفارش یا خرید بلیط باشد، کل فرآیند را تسریع می‌کنند. کاربران می‌توانند از صف‌های طولانی اجتناب کنند و به سرعت در میان گزینه‌ها پیمایش کنند که در نتیجه تجربه‌ای ساده و با صرف زمان را به همراه دارد. این مزیت به ویژه در جامعه پرشتاب امروزی که در آن مردم برای کارایی و حداقل زمان انتظار تلاش می کنند، بسیار مهم است.

ارائه بازخوردهای مناسب به صاحبان کسب و کار

علاوه بر این، کیوسک های لمسی می توانند تجربیات شخصی و سفارشی شده را به کاربران ارائه دهند. با استفاده از کیوسک‌های لمسی، کسب‌وکارها می‌توانند داده‌ها، تنظیمات برگزیده و بازخورد کاربر را جمع‌آوری کنند و به آن‌ها اجازه دهند خدمات، توصیه‌ها و پیشنهادات را بر اساس نیازهای فردی تنظیم کنند. این رویکرد شخصی‌شده رضایت کاربر را افزایش می‌دهد و حس انحصار را ایجاد و در نهایت وفاداری مشتری را تقویت می‌کند و ارتباط عمیق‌تری بین کسب‌وکارها و مشتریانشان ایجاد می‌کند.

صرفه جویی در هزینه ها

یکی دیگر از مزیت های مهم این کیوسک هاجنبه صرفه جویی در هزینه است که به مشاغل ارائه می دهند. با اجرای کیوسک های لمسی، شرکت ها می توانند هزینه های نیروی کار مرتبط با استخدام کارکنان اضافی برای خدمات مشتری یا میزهای اطلاعات را کاهش دهند. کیوسک‌های لمسی می‌توانند حجم وسیعی از درخواست‌های مشتری را پاسخ دهند، حجم کاری پرسنل انسانی را کاهش داده و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند منابع خود را به طور مؤثرتری تخصیص دهند. علاوه بر این، کیوسک ها می توانند خطای انسانی را از بین ببرند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات دقیق به طور مداوم ارائه می شود و سوء تفاهم های احتمالی یا اطلاعات نادرست را به حداقل می رسانند.

قابلیت دسترسی برای همه افراد

کیوسک تاچ پتانسیل افزایش دسترسی افراد دارای معلولیت را دارد. این دستگاه‌ها را می‌توان به ویژگی‌هایی مانند تبدیل متن به گفتار یا گزینه‌های فونت بزرگ‌تر برای سازگاری با کاربران کم‌بینا مجهز کرد. علاوه بر این، کیوسک‌های لمسی می‌توانند گزینه‌های چندزبانه را ارائه دهند و به افرادی که موانع زبانی دارند اجازه می‌دهند بدون زحمت با هم تعامل داشته باشند. این فراگیر بودن تضمین می‌کند که همه می‌توانند بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های فیزیکی یا زبانی، از امکانات و خدماتی که کیوسک‌های لمسی ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند.

عملکرد به عنوان یک ابزار بازار یابی

عملکرد به عنوان یک ابزار بازار یابی

کیوسک های لمسی به عنوان یک ابزار بازاریابی و تبلیغات قدرتمند عمل می کنند. کسب‌وکارها می‌توانند از صفحه‌های تعاملی کیوسک‌ها برای نمایش تبلیغات جذاب یا اطلاعات محصول/خدمات به مشتریان بالقوه استفاده کنند. این نمایشگرهای دیجیتال به طور موثرتری نسبت به تابلوهای سنتی توجه را به خود جلب می کنند و کیوسک های لمسی را به وسیله ای مقرون به صرفه برای تبلیغات و افزایش دید برند تبدیل می کنند. همچنین این تجهیزات می‌توانند یکپارچه‌سازی رسانه‌های اجتماعی را در خود جای دهند و کاربران را قادر می‌سازند تجربیات، نظرات یا پیشنهادات خود را به اشتراک بگذارند و به طور موثر یک کانال ارتباطی دو طرفه بین مشاغل و مشتریان ایجاد کنند.

تطبیق پذیری

یکی دیگر از مزایای خرید کیوسک های لمسی تطبیق پذیری آنهاست. این دستگاه‌ها را می‌توان برای اهداف مختلفی از جمله تهیه بلیط، تسویه حساب شخصی، انتشار اطلاعات و یا حتی سرگرمی استفاده کرد. با نرم افزار مناسب و گزینه های سفارشی سازی، کسب و کارها می توانند آن ها را را برای برآوردن نیازها و اهداف خاص خود تطبیق دهند. این انعطاف‌پذیری به کیوسک‌های لمسی اجازه می‌دهد تا به عنوان دارایی‌های ارزشمند در صنایع مختلف مانند خرده‌فروشی، مراقبت‌های بهداشتی، مهمان‌نوازی یا حمل‌ونقل خدمت کنند.

کمک به محیط زیست

کیوسک های تاچ پایداری زیست محیطی را ارتقا می دهند. با دیجیتالی کردن فرآیندهایی که به طور سنتی شامل اسناد مبتنی بر کاغذ یا مداخلات دستی می‌شدند، کیوسک‌های لمسی ضایعات کاغذ و متعاقباً ردپای اکولوژیکی را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، کیوسک‌های لمسی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا به سمت یک محیط بدون کاغذ حرکت کنند که نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه با دستور کار جهانی حفظ منابع و حفاظت از محیط زیست همسو می‌شود.

ایجاد مزیت رقابتی

در نهایت، کیوسک های لمسی مزیت رقابتی را برای مشاغلی که از این فناوری استقبال می کنند، ارائه می دهند. شرکت ها با سرمایه گذاری در کیوسک های لمسی تعهد خود را به نوآوری، کارایی و رضایت مشتری نشان می دهند. این رویکرد فعالانه می‌تواند مشتریان بالقوه را جذب کند که به احتمال زیاد کسب‌وکاری را انتخاب می‌کنند که فناوری‌های پیشرفته و تجربیات کاربر پسند ارائه می‌دهند. در نهایت، کیوسک‌های لمسی می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا از رقبا جلوتر بمانند و موقعیت خود را در بازار حفظ کنند.

نکاتی که هنگام خرید کیوسک لمسی باید رعایت کنید

 نکاتی که هنگام خرید کیوسک لمسی باید رعایت کنید

حال که در بخش فوق برخی از مهم ترین مزایای خرید این محصول را مطالعه کردید، مسلم است با توجه به مزایا و قابلیت های بیشماری که این محصولات دارند خرید کیوسک لمسی خالی از لطف نیست. برای نمونه این محصولات قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند و فلش را دارند و همین امر سبب می شود که مشتری بیش از هر زمان دیگری به آن جذب شود که این امر کمک می کند که محصولات شما به راحتی دیده شوند، ما در ادامه اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار می دهیم که رعایت آن ها می توان به شما در خرید کیوسک لمسی کمک نماید. این موارد به شرح زیرند:

تعیین هدف از خرید کیوسک

در مرحله اول، تعیین هدف کیوسک لمسی شما بسیار مهم است. آیا منظور ارائه اطلاعات، خدمت به عنوان یک ایستگاه سلف سرویس یا ارائه سرگرمی است؟ شناسایی عملکرد اصلی به شما کمک می کند تا ویژگی ها و نرم افزار مناسب را برای کیوسک خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک کیوسک لمسی اطلاعاتی در یک موزه ممکن است به قابلیت‌های چند رسانه‌ای برای افزایش تجربه بازدیدکنندگان نیاز داشته باشد.

به ابعاد کیوسک لمسی توجه داشته باشید.

کیوسک های لمسی که در بازار وحود دارند معمولا دارای سه شکل مورب، میز لمسی و عمودی هستند که در میان آن ها کیوسک لمسی عمودی فروش بالایی را از آن خود کرده است و مخاطب می تواند از راه دور نیز مطالب موجود در آن را مشاهده نماید.

کیوسک های لمسی مورب شکل می تواند فضای خصوصی را برای کاربر به وجود بیاورد و این امر بدان دلیل است که فرد برای مشاهده مطالب باید به نزدیک استند مراجعه نماید.
لازم به ذکر است که مدل های مختلف کیوسک لمسی که در بازار وجود دارند تنها جنبه تبلیغاتی دارند و کارایی آن ها مشابه می باشد انتخاب مدل آن به دکوراسیون محیط شما، نوع کاربری که از آن انتظار دارید بستگی دارد.

از دیگر نکاتی که گفتن آن خالی از لطف نیست این است که در زمان خرید کیوسک لمسی حتما به ابعاد استند و فضایی که برای جایگذاری آن در نظر گرفته اید توجه داشته باشید تا بیشترین هماهنگی را با محیط شما داشته باشد.

بیشتر بدانید: خرید و اجاره استند لمسی؟ کدام بصرفه تر است؟

فناوری استفاده شده در کیوسک لمسی

بهتر است که بدانید در کیوسک های لمسی از دو نوع فناوری جهت لمس استفاده شده است که از رایج ترین آن ها می توان به فریم لمسی IR اشاره کرد و این قابلیت را دارد که با استفاده از اجسام خارجی چون قلم، دستکش و هر جسم خارجی دیگری می توان آن را لمس کرد.

دیگر فناوری می توان به سیستم لمسی خازنی اشاره کرد که طول عمر دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد این سیستم به انگشت و هر اشیا فلزی واکنش نشان می دهد و بیشترین کاربرد را برای ساخت محصولات ضد آب دارند.

فناوری استفاده شده در کیوسک لمسی

توجه به سیستم عامل اندروید و نوع سخت افزار

از دیگر نکاتی که بهتر است در زمان خرید کیوسک لمسی به آن توجه داشته باشید نوع سیستم سخت افزار آن است، لازم به ذکر است که کیوسک های لمسی از دو پلتفرم اندروید و ویندوز پشتیبانی می کنند و بسته به نوع کیوسک خریداری شده می توانید یکی از این دو سیستم عامل گفته شده را خریداری نمایید هر چند که در سایت های فروشگاهی و نرم افزارهای اختصاصی بیشتر از سیستم عامل ویندوز استفاده می شود.

لازم به ذکر است برای انجام موارد مختلفی چون نمایش گالری عکس یا سایت های مختلف و یا هر محتوای سبکی بهتر است که از سیستم عامل اندروید استفاده نمایید زیرا قیمت کمتری دارد و کارایی بیشتری برای این کونه محتوا ها دارد و در موارد خاص که باید از نرم افزارهای مختلفی استفاده نمایید بهتر است که از سیستم عامل ویندوز استفاده کنید.

هزینه ای که بابت خرید کیوسک لمسی باید پرداخت کنید

از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید کیوسک لمسی باید به آن توجه داشته باشید هزینه ای است که قرار است برای این دستگاه باید پرداخت کنید.

قبل از خرید کیوسک لمسی بهتر است از بودجه خود مطمئن شوید، رنج قیمتی این دستگاه ها کاملا متفاوت است، شما کاربرای عزیز جهت اطلاع از قیمت خرید کیوسک لمسی می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

هزینه ای که بابت خرید کیوسک لمسی باید پرداخت کنید

توجه به کارایی کیوسک لمسی

شاید شما هدف خود را از خرید کیوسک لمسی مشخص کرده باشید اما این اطمینان را نداشه باشید که کدام محصول می تواند نیاز شما را برطرف سازد برای نمونه اگر هدف شما از خرید کیوسک لمسی پرینت، تحویل کارت و یا دستگاه کارتخوان و پرداخت باشد باید دستگاهی را خریداری نمایید که فضای کافی داشته باشد هر چند تمام کیوسک های موجود در بازار قابلیت های مختلفی دارند و برای آن که بتوانید مطابق با نیاز خود آن ها را انتخاب کنید باید اطلاعات خود را در زمینه شخصی سازی این محصولات افزایش دهید.

اگر خرید کیوسک لمسی مطابق با نیاز خود برای شما کاری سخت است نگران نباشید کافی است با شماره هایی که در انتخای مقاله درج شده است ارتباط برقرار نمایید تا اطلاعات کاملی را در ارتباط با کیوسک مورد نظر در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهند.

موقعیت قرار گیری کیوسک لمسی

از دیگر نکاتی که در زمان خرید کیوسک لمسی باید به آن توجه داشته باشید این است که کیوسک مورد نظر را برای فضای داخلی می خواهید یا برای فضای باز آن را در نظر گرفته اید. در صورتی که قصد شما از خرید کیوسک لمسی استفاده از آن برای محیط باز است بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

منظور از فضای باز، مکانی است که کیوسک در محیط سرد یا گرم نصب می باشد که در این حالت بهتر است از سیستم های سرمایشی و گرمایشی متناسب استفاده نمایید تا کیوسک بتواند در آن به فعالیت خود ادامه دهد.

در صورتی که کیوسک خریداری شده در مانی قرار بگیرد که در مجاورت آفتاب باشد بهتر است که کیوسک مورد نظر باید قابلیت extra-bright screen را داشته باشد. بنابراین در زمان خرید کیوسک لمسی حتما به این مورد توجه داشته باشید و آن را با کارشناسان فروش در میان بگذارید.

در صورتی که کیوسک لمسی را برای محیط های داخلی خریداری می کنید بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

برای آن که بتوانید بهترین کیوسک را برای محیط های داخلی خریداری نمایید بهتر است که به جنس و بدنه این دستگاه توجه داشته باشید که بسیار محکم باشد.

امنیت کیوسک لمسی 

امنیت کیوسک لمسی 

امنیت در قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای نمونه در قسمت سخت افزاری، بهتر است به استحکام آن توجه داشته باشید برای نمونه اگر هدف شما از خرید این دستگاه ها برداشت پول است بدنه آن به گونه ای طراحی شده باشد که به راحتی شکسته نشود و استحکام آن به گونه ای باشد که بتواند وزن نمایشگر را تحمل کند و با کوچک ترین لرزش ها تعادل آن به هم نخورد.

قسمت نرم افزاری دستگاه نیز به گونه ای باشد که امنیت بسیار بالایی داشته باشد اما بهتر است که از نگه داری داده های حساس بر روی کیوسک خود داری کنید و در صورتی که به کیوسکی نیاز داشتید که داده های خود را در آن نگهداری کنید بهتر است از کیوسکی استفاده کنید که امنیت نرم افزاری بالایی دارد.

ظاهر کیوسک لمسی

شاید در زمان خرید کیوسک لمسی بسیاری از افراد ظاهر آن توجه نداشته باشند اما بهتر است که بدانید ظاهر این محصولات می تواند در جذب مشتری نقش تعیین کننده ای داشته باشد به همین دلیل شرکت های تولید کننده به ظاهر آن توجه بسیاری داشته اند.

دوام

همچنین در خرید دوام کیوسک لمسی را در نظر بگیرید. این دستگاه ها اغلب در فضاهای عمومی استفاده می شوند، بنابراین باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر استفاده مداوم و سوء استفاده احتمالی مقاومت کنند. برای اطمینان از طول عمر، به دنبال مواد مستحکم مانند محفظه های ناهموار یا صفحه های شیشه سکوریت باشید.

ارزیابی گزینه های اتصال

علاوه بر این، ارزیابی گزینه های اتصال کیوسک لمسی ضروری است. بسته به نیاز شما، کیوسک ممکن است نیاز به اتصال به اینترنت، دستگاه های جانبی یا سیستم های دیگر داشته باشد. در نظر گرفتن گزینه های اتصال، سازگاری و ادغام یکپارچه در زیرساخت فعلی شما را تضمین می کند

گارانتی

نکته دیگری که قابل تامل است، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی فنی ارائه شده توسط ارائه دهنده کیوسک لمسی است. اطمینان حاصل کنید که سازنده یا تامین‌کننده، کمک‌های فنی قابل اعتماد ارائه می‌کند و ضمانت‌ها یا برنامه‌های تعمیر و نگهداری را برای رسیدگی سریع به مشکلات احتمالی ارائه می‌دهد.

توجه به نظریات سایر خریداران

در نهایت، توصیه می‌شود نظرات و توصیه‌های مشتریان را بخوانید تا بینش‌هایی را از کسانی که قبلاً کیوسک‌های لمسی خریداری کرده‌اند جمع‌آوری کنید. یادگیری از تجربیات دیگران می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرید و از هر گونه دام احتمالی جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در نتیجه، خرید کیوسک لمسی مستلزم بررسی دقیق عوامل مختلف است. خرید کیوسک لمسی با توجه به مزایا و قابلیت های بیشماری که دارد توانسته است مشتریان بسیاری را جذب مشاغل کند و امروزه شما می توانید نمونه های مختلفی از این دستگاه را در مراکز مختلفی مشاهده نمایید.

مقاله پیشنهادی: صفر تا صد میز هوشمند لمسی در کسب و کار

پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند