تلفن : 02146018536
ایمیل : info@dtechs.ir
آنچه که باید درباره میز هوشمند الکترونیکی بدانیم
  • hamidreza98
  • 1402/10/06
  • 2 نظر

آنچه که باید درباره میز هوشمند الکترونیکی بدانیم

طی چند سال گذشته، با پیشرفت روزافزون در فناوری و تجارت تکنولوژی اطلاعات، ابزارآلات و سیستم های نوینی جهت ارتباط با دستگاه‌ها به وجود آمد. از مهم ترین آنها میتوان به میز هوشمند الکترونیکی اشاره کرد. که با ارائه خدمات بی‌نظیر، به متقاضیان این دسترسی را می‌دهد تا به روش مستقیم و بدون واسط با سیستم مورد نظر ارتباط داشته باشند.

 

میز هوشمند لمسی با استفاده از فناوری هایی  تشخیص لمس و تجزیه و بررسی حرکات، این اختیار را به کاربران می‌دهد تا اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی دریافت کنند  و با فضای مورد نیاز تعامل داشته باشند. این میز لمسی هوشمند یک سطح پویا و ارتباطی است که با ترکیب از صفحه‌نمایش لمسی و سیستم‌های تشخیص حرکت، شرایطی را به وجود آورده تا با استفاده از لمس و حرکات دست، مدیریت آن را در دست بگیرید. سطح لمسی میز هوشمند با استفاده از تکنولوژی های نوری، فشاری و سایر خدمات، میتواند لمس و حرکات فرد را ارزیابی کند و متناسب با آن واکنش به همراه داشته باشد. علاوه بر این، میز هوشمند توانایی به نمایش گذاشتن اطلاعات و محتواهای متفاوت را دارد که با همکاری سیستم‌های تشخیص حرکت صورت میگیرد. 

مزیت های استفاده از میز هوشمند

مزیت های استفاده از میز هوشمند

میز هوشمند الکترونیکی با ارائه فعالیت های بی‌نظیر،  مزایا و فواید بسیاری را برای اکثر مشاغل و محیط‌های تعاملی به همراه دارد. بعضی از این مزایا عبارتند از:

  • دسترسی آسان: ارائه بازخورد با لمس و حرکات دست جهت مدیریت سیستم، این روش بسیار ساده بوده و نیازمند هیچگونه آموزش و یادگیری نمی باشد. 
  • کیفیت مناسب تصاویر: میز لمسی هوشمند با کیفیت بسیار مناسبی طراحی شده و دارای رزولوشن (Resolution) FHD یا 4K می باشد، بنابراین نسل جدیدی از تجربیات را برای برای کاربران به ارمغان می آورد.
  • ارتباط بی‌واسطه: افراد بدون نیازمندی به دستگاه‌های متفاوت می‌توانند به صورت کاملا مستقیم با محیط مورد نظر ارتباط برقرار کرده و مطالب را دریافت کنند.
  • مدیریت سیستم عامل های متنوع: امکان پشتیبانی و مدیریت از سیستم عامل هایی همچون ویندوز، اندروید از مزایت های مهم این میز لمسی است. این ویژگی باعث سهولت دسترسی هرچه بیشتر کاربرد به دستگاه می‌شود.
  • تجربه کاربری مطلوب: میز لمسی هوشمند این شرایط را برای شما به وجود آورده تا با استفاده از تمام حواس خود برای ارتباط با آن کمک بگیرید.
  • چندکاره و حرفه ای بودن: میز لمسی هوشمند توانایی ارائه اطلاعات، نمایش برنامه‌های تعاملی، بازی‌ها و سایر خدمات را تنها در قالب یک دستگاه ترکیب می‌کند.
  • جذابیت نمایشی: صفحه‌نمایش لمسی میز هوشمند با امکان نمایش محتواهای متنوع، زیبایی بصری فوق العاده ای به کاربران ارائه می‌دهد.
  • متنوع بودن کاربره: این میز ها از امکان بررسی چند لمس به صورت همزمان برخوردار است.

کاربرد های میز لمسی در محیط های مختلف 

کاربرد های میز لمسی در محیط های مختلف

میز هوشمند الکترونیکی با توجه به مزیت های منحصر به فردی، در بسیاری از صنایع و فضاهای ارتباطی کاربرد دارد. اغلب در رستوران‌ها و فروشگاه‌ها، از میزهای لمسی هوشمند به عنوان منوی مدرن، سفارش‌دهی از سوی مشتری و ارائه مشخصات مربوط به محصولات استفاده می شود.

در محیط های آموزشی، میزهای لمسی هوشمند نقش آموزش تعاملی و متفاوتی برای دانش‌آموزان اجرا میکند.

همچنین، میزهای لمسی هوشمند در محیط های عمومی، نمایشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و مراکز تفریحی، در قالب ابزاری جهت نمایش اطلاعات، سرگرمی های ارتباطی و راهنمایی به افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه دیگر از کاربردهای این فناوری مدرن خواهیم پرداخت.

  1. مراکز دولتی (با امکان نمایش طرح ها، نقشه ها و فایل های خصوصی بر روی میز هوشمند در جلسات مهم گروهی برای سایر کاربران)
  2. مراکز بازی و سرگرمی
  3. اتاق ها و دفاتر مدیریتی (توانایی نصب و کار با نرم افزارهای مدیریتی بر روی میز لمسی و قالبلیت اشتراک گذاری نظرات و ایده ها در محیط های ارتفاطی برای دیگر همکاران)
  4. دفاتر مهندسی، اتاق های مانیتورینگ، اتاق پشتیبانی
  5. سازه های صنعتی و گرافیکی
  6. فست فودها، رستوران ها و کافی شاپ هاو فروشگاه ها برای افزایش سرعت سفارش گیری و پرداخت مشتری و بالابردن کیفیت سرویس دهی)

کاربردهای مهم میز هوشمند در سازمان ها و ادارات

کاربردهای مهم میز هوشمند در سازمان ها و ادارات

از دیگر کاربردهای میز هوشمند الکترونیکی در سازمان های خصوصی و دولتی اشاره کرد. شاید برای شماهم پیش آمده که در زمان مراجعه به یک سازمان یا اداره نیازمند به راهنمایی باشید اما مسئول مربوطه حضور نداشته نباشد در این شرایط با استفاده از یک میز هوشمند لمسی میتوانید خدمات را به راحتی در اختیار مشتریان خود قرار  دهید. این میزها امکان فعالیت در طی 24 ساعت شبانه روز  را دارا هستند.

اخیرا باتوجه به علت شلوغی و کمبود زمان  مراجعین و همچنین مشغله ی کاری بسیار کارمندان اغلب سازمان ها استفاده از استند لمسی به همراه طراحی نرم افزار ویژه را ترجیح میدهند.  در این قسمت قصد داریم به چند نکته مهم درباره میز هوشمند در ارگان های مختلف بپردازیم:

راهنمایی ارباب رجوع به بخش مورد نظر جهت برطرف کردن مشکلات

اخذ قبض های مالیاتی و یا عوارض که پرداخت آن که از سوی میز خدمات الکترونیکی صورت میگیرد همچنین و با این فناوری در مصرف کاغذ و هزینه چاپ جلوگیری می شود.

شناخت برنامه های اداری و سازمان ها که جایگزین مناسبی برای تابلوهای اعلانات و بنرها و اطلاعیه ها می باشد.

همچنین شما می توانید آموزش نحوه اموزش و استفاده از سایت و یا اپلیکیشن های سازمان را با این میز فوق العاده به نمایش بگذارید.

شایان ذکر است که میز هوشمند به علت برخورداری از صفحه بزرگ و قابلیت لمسی می تواند در سالن های کنفرانس و همایش ها و مورد استفاده قرار گیرد.

میز هوشمند جایگزین آلبوم و تصاویر 

میز هوشمند جایگزین آلبوم و تصاویر

این میز هوشمند با طراحی منحصر بفرد و قابلیت های چند کاره ای که به خود اختصاص داده است در اغلب مراکز خرید، سازمان ها، بیمارستان ها و فروشگاه ها کاربرد دارد. همچنین از این محصول بی نظیر در برخی مغازه ها نیز میتوان استفاده کرد که در ادامه به معرفی کاربرد های آن خواهیم پرداخت. 

  • نمایشگاه های خودرو (امکان نمایش کلیه خودروهای موجود با رنگ های متفاوت و ویژگی های دقیق فنی)
  • مشاوران املاک (برای نشان دادن ادرس ملک و همچنین نمایش تصاویر سه بعدی خانه که سبب جذب بیشتر مشتریان می شود)
  • جواهر و طلا فروشی ها (به نمایش گذاشتن تمامی کلکسیون های زیورآلات)
  • کارگاه تلویزیونی
  • فروشگاه های فرش
  • دانشگاه و سازمان های آموزشی
  • مجموعه های مبلمان
  • سالن های ارایشی و زیبایی
  • مزون لباس
  • گل فروشی های لوکس و متفاوت 
  • آتلیه عکاسی (امکان نمایش گالری تصاویر و فیلم ها با کیفیت بسیار زیاد: هنگامی که به یک آتلیه عکاسی مراجعه میکنید برای مشاهده نمونه کارها، به جای دیدن عکس ها را در یک آلبوم می توانید با دوستان خود دور یک میز لمسی بنشینید و با خیالی آسوده نمونه ی کارها را انتخاب کنید)

کاربرد و مزیت خرید میز لمسی هوشمند

کاربرد و مزیت خرید میز لمسی هوشمند

  • میز هوشمند لمسی براساس نیاز مشتری ساخته می‌شود. به طوری که شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را در ابعاد به همراه اریب یا بدون شیب سازی سفارش دهید. در صورت لزوم امکان خرید لوازم جانبی مورد نیاز همچون اسکنر و پرینتر و دوربین‌ و طراحی نرم‌افزار برای کسب و کار شما وجود دارد.
  • با تهیه میز لمسی از فروشگاه‌های معتبر شما از پشتیبانی پرسنل و کارشناسان سایت جهن دریافت خدماتی مانند نصب میز و راه‌اندازی و تعمیرات و دیگر برخوردار خواهید بود. 
  • هزینه میز هوشمند لمسی براساس خدمانی که ارائه میدهد بسیار مناسب بوده و خرید آن برای مدیران سبب کاهش هزینه‌هایی همچون  خرید سایر تجهیزات و استخدام نیروی انسانی می‌‌شود. 
  • میز لمسی‌ شرایط ثبت‌ بازخورد و نظرسنجی را به مشتریان ارائه می دهد انجام این کار سبب می‌شود مدیران یک نقشه راه مناسبی برای فعالیت خود ایجاد کنند و در جهت ارتقای سیستم فعالیتی خود فروش بیشتر و سود بالاتری داشته باشند. 
  • با میز لمسی حریم خصوصی افراد محفوظ نگهداری می‌شود و افراد با حس استقلال برای انجام فرآیندهای اداری خود می‌کنند بدین ترتیب جلب رضایت مشتریان از خدمات شرکت شما در ذهن‌شان ثبت می شود.
  • رابط کاربری ساده‌ای این محصول باعث سهولت انجام کار می شود. به همین علت مراجعین جهن استفاده از این میز لمسی مشتاق بوده و سبب فروش روزافزون شما می‌شود. 

سخن پایانی  

طی سالهای اخیر با پیشرفت تکنولوژی روش های بررسی و معرفی و فروش کالاها با تغییرات قابل توجهی همراه بوده، به طور کلی استفاده از کاتالوگ های کاغذی و فرآیند فروش قدیمی فراموش شده و اغلب از معرفی محصولات در فضای دیجیتال و مالتی مدیا استفاده میکنند. از طرفی روش بهره مندی از فناوری های روز دنیا در یک مجموعه، حس استقلال و متفاوت بودن را به مشتریان ارائه میکند و سبب افزایش توسعه هرچه بیشتر کسب و کار شما می شود. با خرید میز هوشمند الکترونیکی دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت برای چاپ کاتالوگ و معرفی محصولات را ندارید. در حقیقت با تغییری و یا به روز رسانی به وجود آمده، شما میتوانید که کاتالوگ های قدیمی  خود را دور ریخته و به طور کامل آنها را فراموش کنید. همچنین با تهیه میز لمسی این شرایط را دارید تا به راحتی تغییرات پیش آمده در محتوای خود را اعمال کنید و دیگر مجبور به پرداخت هزینه های مجدد چاپ نخواهید بود، چرا که این کار تنها با چند کلیک ساده امکان‌ پذیر است. 

 

مقاله مرتبط: صفر تا 100 میز هوشمند لمسی در کسب و کار

پیام بگذارید

تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند