
واقعا چیزی بیشتر از اتلاف وقت در صفهای طولانی نوبت دهی حوصله شما را سرمیبرد؟ قطعا بارها و بارها به این فکر کردهاید که آیا روشی برای جلوگیری از تشکیل شده صفوف نوبت دهی و سفارش طولانی و هرج و مرج وجود دارد؟ باید به عرضتان برسانیم که امروزه روشهای نوین نوبت دهی در سازمانها و مراکز خرید اجرایی شده و با استقبال زیادی روبرو شده است. این روشها باعث ایجاد نظم و کاهش هرجومرج در فروشگاه شده و رضایت مراجعهکنندگان را بیشتر میکند. برای آشنایی با روشهای نوین نوبت دهی و استفاده از آنها در کسب و کار شخصی خود ادامه مطلب را دنبال کنید.
فهرست مطالب
روشهای نوبت دهی در واقع از سیستمهای نوبت دهی برای کاهش ازدحام و صف استفاده میکنند و در اغلب موارد موفق عمل کرده و از آشفتگی یک محیط چه اداری و چه تجاری و تفریحی کاسته و رضایت مشتریان را در پی داشته است. در ادامه با چند روش مرسوم و نوین این سیستم آشنا میشویم.
در این روش افراد مستقیم با دستگاه نوبت دهی در ارتباط هستند و میتوانند پس از نتخاب خدمات مدنظر فیش صادر شده را که عموما شامل شماره نوبت، مدت زمان انتظار و تعداد افرادی که جلوتر از شما در صف هستند، است. در این سیستم میتوان از انواع کیوسک های دکمه دار یا استند تاچ و هوشمند استفاده کرد. مزایای استفاده از این روش نوبت دهی ایجاد نظم و آرامش در محیط، افزایش دقت و سرعت متصدیان حاضر در مرکز، گزارش خدمات استفاده شده، مدیریت زمان و ارائه سرویس بهتر است.
برای بهره بری از روش نوبت دهی فیزیکی می توانید از کیوسک های لمسی شرکت دیتک سیستم از قبیل کیوسک لمسی روماک و کیوسک لمسی آبنوس استفاده نمایید.
یکی از پیشرفته ترین روشهای نوبت دهی است که در آن با کمک سامانههای مختلف و اپلیکیشنهای به روز کار نوبتدهی انجام میشود. در روش نوبتدهی آنلاین افراد با چند کلیک ساده میتوانند خدمات و نوبت مدنظر را دریافت کنند.
استفاده ازین روش بسیار کارآمد است و به سختافزار و دانش خاصی نیاز ندارد. این برنامه و روش روی بسیاری از کسبوکارها اجرا میشود. در این روش نوبتدهی به صورت بیوقفه و 24 ساعته انجام میشود و به این ترتیب بالاتر رفتن سود فروش و درآمد هم طبیعی است. این روش نقش موثری در کاهش نوبتهای کنسلی و افزایش بازدهی پرسنل دارد. این روش گزارش کاملی از عملکرد مشتریان و پرسنل به مدیران میدهد که میتوانند به کمک آن نقاط ضعف را یافته و آن را رفع کنند.
این روش نوین نوبت دهی برای تمام کسبوکارهایی که مراجعه حضوری دارند بسیار کارآمد و مفید است و نیازی نیست حتما شرایط کاری افراد گسترده باشد تا از این روش نوین استفاده کنند چرا که میتوانند سامانهای متناسب با حجم کار و نیاز کسبوکار خریداری کنند.
دیگر یک گوشی هوشمند همراه دست همه است. پس این روش را میتوان روشی نوین برای نوبتدهی به شمار آورد. نوبت دهی پیامکی با ارسال پیام به گوشی همراه مشتریان انجام میشود. این سیستم در دسترس عامه مردم قرار دارد و به آنها امکان میدهد که در هر زمان و مکانی نوبت خود را ثبت کنند. این روش نوین به راحتی مشتریان را از زمان مراجعه و نوبت بعدی آگاه میکند و بیشتر در مراکز پزشکی و کلینیکهای درمانی و زیبایی مورد استفاده قرار میگیرد.
باید بدانید که سیستمهای نوبتدهی انواع مختلفی داشته و از روشهای مختلفی میتوان خدمات نوبتدهی را ارائه داد اما سیستمی مورد تایید و استقبال قرار میگیرد که در آن انواع روش های آنلاین، تلفنی، نرمافزای و حتی کیوسک هوشمند به کار گرفته شود تا همهچیز تکمیل و بدون ایراد پیش رفته و بینظمی ایجاد نشود البته این واجب نیست اما روشهای مکمل کنار هم کارایی بهتری خواهند داشت.
از دیگر ویژگیهایی که روشهای نوبت دهی نوین لازم است داشته باشند این است که امکان تعیین چند نوع نوبت را برای هر مشتری لحاظ کنند. این ویژگی در بحث درمان بیشتر به کار میرود چرا که ممکن است کسی همزمان به عمل جراحی، سونوگرافی و ویزیت احتیاج داشته باشد و این روش کمک بزرگی برای دریافت چند نوع نوبت میکند. در ادامه بیشتر مزایای استفاده از این روشها را بیان میکنیم.
برخی از روشهای نوین نوبت دهی شرایطی را ایجاد کردهاند که در آن امکان نظرسنجی و ثبت پیشنهادات وجود دارد. بنابراین استفاده از این روش میتواند به افراد جهت انتخاب خدمات بهتر کمک کند.
با کمک سامانههای نوبت دهی خیلی راحت زمان و نوبت هر فرد مشخص شده است و بسیاری از افراد میتوانند آن زمانی که قرار بود در صف منتظر بایستند را صرف انجام امور شخصی یا عقب افتاده خود کنند.
هیچکس از شلوغی و آشفتگی یک دفتر کار یا یک مرکز درمانی خوشش نمیآید. روشهای نوبتدهی به کمک افراد آمده و با نوبت دهی منظم و رأس ساعت به هرکس از شلوغی بیش از حد هر مکان میکاهد.
گاهی میتوان بدون بیرون آمدن از منزل و صرف وقت و هزینه در هر ساعت و موقعیتی بهطور آنلاین نوبت خود را در مرکزی ثبت کنید و این میتواند گامی بزرگ در باب روشهای نوین نوبت دهی باشد.
برای تمام کسانی که کهولت سن و بیماری خاص دارند فرآیند نوبت دهی نوبت دهی و ایستادن در صف سخت و طاقت فرسا است. روشهای نوین نوبت دهی به آنها این امکان را میدهد که بدون خستگی و فوت وقت در سریعترین زمان ممکن نوبت مدنظر را رزرو کنند.
در این روش کارکنان زمان خود را صرف دادن نوبت و بحث کردن با مراجعین نمیکنند و در نتیجه خسته نشده و زمان ذخیره شده را صرف امور مهمتری خواهند کرد. در نتیجه راندمان کار آنها بیشتر شده و بهره وری بهتری خواهند داشت.
در روشهای نوین نوبت دهی میتوان اطلاعات سودمندی از روند کار، میانگین نوبتهای رزرو شده، مدت زمان انتظار افراد در صف، بازخورد مشتریان و رضایت آنها به دست آورد.
کلام آخر
استفاده از روشهای نوین نوبت دهی میتوان مشتریان را بهترین نحو ممکن سامان داد و هر یک رت در جای صحیح قرار داده و بدین ترتیب از شلوغی محیط جلوگیری کرد. مثلاً اگر یک مشتری زودتر از سایرین نوبت گرفته است اما انتهای صف قرار دارد خیلی راحت میتوان طبق شماره نوبت او را به ابتدای صف برد و اینگونه بدون هرج و مرج هر کس دقیقا سرجایی که باید قرار میگیرد. همچنین بسیاری از سیستمهای نوبت دهی اعلاناتی مانند ترک صف، حرکت به مرحله دیگر، هشدار رسیدن نوبت و غیره را به مشتریان اعلام میکند و این باعث کاهشی استرس ناشی از در انتظار صف میشود.
در نهایت فراموش نکنید سیستم مدیریت صف بخش مهمی از رضایت مشتریان را تشکیل میدهد بنابراین اگر تصمیم دارید رضایت مخاطبان را از نحوه کار دفتر، فروشگاه یا سازمان خود بالا ببرید بهتر است یکی از روشهای نوین نوبت دهی را انتخاب کرده و برای تهیهی آن با پشتیبانی سایت تماس بگیرید و پس از کسب اطلاعات لازم روش مدنظر را انتخاب و آن را در محیط کاری اجرایی کنید.
مطلب پیشنهادی: معرفی انواع کیوسک لمسی و کاربرد آنها
پیام بگذارید
تمام قسمتهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی هستند